Home sweet home

Har nu varit hemma på svensk mark i en vecka, har haft det riktigt nice i la-la-land, men alltid skönt att komma hem på bekant mark och träffa sina loved ones. Planen är ju att fara iväg till Bryssel nästa vecka, väntar nu bara på ett datum från min blivande sambo så jag vet när jag kan entra det nya landet.

MEN jag fick även ett samtal från min gamle far ikväll som frågade om jag skulle kunna tänka mig åka till Uganda för att styra upp lite. Jag frågade om en eller två veckor verkligen skulle räcka..
-Nej, absolut inte! Det lär ta minst 2-3 månader, kanske upp till ett halvår..
-Ehh... jahaa... och hur hade vi tänkt lösa det ekonomiskt då?
-Jag jobbar på det, återkommer när jag vet mer..
Dessutom måste avfärden det ske innan februari månad övergår till mars.. Så jag har nu kontaktat en volontär organisation i Uganda och försökt charma dem till ett samarbete i utbyte av tjänster och gentjänster..
Vill verkligen hjälpa alla, men vet inte om jag skulle kunna stanna i mer än två månader. Men det är det minsta problemet just nu, måste ju överleva i landet utan inkomst. Förhoppningsvis så kan kan styra upp freden och skapa en stabil grund så att hon klarar sig där utan mig tills allt har löst sig.
Fred är kommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0